5 trucuri neasteptat de simple pentru sanatate

 5 trucuri neasteptat de simple pentru sanatate“Sanatate, ca-i mai buna decat toate”, spune o vorba romaneasca. Intr-adevar, nimic nu e mai important decat sa fii sanatos, cu totii incercam sa ramanem sau sa devenim asa.Totusi, de cele mai multe ori ne ruinam sanatatea sau nu stim s-o dovedim nu pentru ca avem ghinionul sa luam o boala grava sau din cauza faptului ca nu apelam la cine stie ce alimente minune, ci pentru ca nu avem grija de niste lucruri extrem de simple.

Fie ca vorbim de suficienta hidratare, de periajul dintilor sau de consumarea unor legume, toate sunt lucruri mici care pot aduce avantaje, ne dau vigoare si ne feresc de boli.

Iata cateva dintre ele:

1. Spala-te pe dinti mai “profesionist”

Cu totii stim ca spalatul pe dinti e parte a igienei si ajuta la sanatate, insa descoperirile relativ recente arata ca, cel mai probabil, majoritatea oamenilor nu fac acest obicei “pana la capat”, adica nu distrug toate bacteriile.

Un stutiu al Institutului American pentru Inima, Plamani si Sange a descoperit un adevar socant – poti face boli grave de inima, dar nu numai, doar de la niste gingii sangerande. Ele sunt semnul ca o bacterie a intrat in circuitul sanguin si poate ajunge la mai toate organele, in primul rand inima.

De aceea, e recomandat un spalat care sa atinga bine nu doar dintii, pe care ii spalam toti, ci si gingiile, limba si obrajii, acolo unde, in realitate, sunt cele mai multe bacteri. Pentru asta e nevoie de o periuta de calitate, cu diverse feluri si inclinatii ale perilor, dar si cu un spate care-ti permite sa cureti si spatiile din cavitatea bucala mai sus amintite. Si inca ceva – pentru cea mai buna sanatate, schimba-ti periuta cel tarziu la cateva saptamani!

2. Foloseste apa inteligent!

Toata lumea a auzit de recomandarea “bea cel putin 2 litri de apa pe zi pentru a fi sanatos”. Desi aceasta nu e tocmai exacta si nici nu ia in calcul lichidele pe care le consumi pe alta cale, ideea de baza ramane – apa te poate ajuta sa scapi de boli.

Cateva exemple sunt utile. In primul rand, poti folosi apa pentru a-ti controla pofta de mancare. Daca vrei sa te asiguri ca nu vei manca “pana te spargi”, bea un pahar de apa inainte de masa. Va reduce apetitul si te va ajuta sa te simti mai plin, prevenind astfel ingerarea prea multor alimente cu potential daunator.

In al doilea rand, apa trebuie sa inlocuiasca sucurile carbogazoase. Acestea iti distrug sanatatea in zeci de moduri diferite si aduc o multime de calorii nefolositoare, nemaivorbind de faptul ca iti reduc mult energia. Un pahar de apa cu lamaie e mai bun de mii de ori decat unul de Cola, Fanta sau orice altceva, ba chiar decat sucul de portocale stoarse, care are si el destul de multe zaharuri.

Cat despre consumul de apa general – regula e simpla: bea imediat ce ti se face sete, nu lasa timpul sa treaca, organismul tau sufera in intervalul asta.

3. Cheama “aliatii” ceapa si usturoi

Ceapa si usturoiul, desi evitate de multa lume pentru dezavantajele sociale evidente pe care le produc, sunt, probabil, cele mai sanatoase alimente banale pe care le vei gasi. Pline de vitamine si minerale, acestea au si proprietati antibacteriene si antivirale foarte puternice. Consumate nepreparate, mai ales seara, sunt excelente.

4. Elimina stresul

Mai multi oameni mor anual de la boli provocate de stres decat de la accidentele de masina si o duzina de alte probleme medicale luate la un loc. Un om stresat e un om bolnav. Redu stresul pe orice cale posibila – evita conflictele, evita oamenii care emana energie negativa, dormi mai mult, incearca sportul, meditatia, yoga, orice. Chiar si o scadere mica a nivelului de stres iti poate adauga cativa ani vietii si un plus sanatatii.

5. Iesi la soare!

E simplu – stam in casa, ne imbolnavim. Daca iesim “sa ne vada soarele” (fie ca sunt nori afara sau nu, e doar o expresie), ne intarim sistemul imunitar si ne ferim de boli. Secretul consta in vitamina D, care e produsa prin expunerea la soare. Aceasta e una din cele mai importante vitamine pentru corpul uman, fiind responsabila de absorbtia calciului si fosforului. Deficitul de vitamina D poate duce la cancer, boli autoimune, ne face mai predispusi la infectii si face oasele sa fie mai fragile.

Macar o ora de expunere la soare pe zi, mai ales iarna, poate face diferenta intre sanatate si boala.

 

Poate mai vrei sa afli si urmatoarele:

loading...

Lasa comentariul tau mai jos: