Alimente ce combat stresul

alimente-anti-stres1Cel mai la îndemână mod de a scăpa de stres sau depresie este o alimentaţie corectă. O dietă bogată în alimente care conţin aminoacizi te va face să simţi că ai energie.

1. Aminoacizii produc serotonina (aşa-numitul hormon al fericirii), mai ales în combinaţie cu magneziul, vitamina B6, carbohidraţii sau acidul folic. Nucile sunt cea mai bună hrană pentru creier. Conţin acizi graşi, cu lanţ scurt de Omega 3, esenţial pentru buna funcţionare a creierului. Acizii graşi esenţiali, extrem de benefici pentru sănătatea creierului, se găsesc şi în peştele gras şi în conservele de sardine.

2. Sucurile din fructe şi legume, preparate pe loc, conţin cei mai potenţi antioxidanţi împotriva stresului.

3. Laptele stimulează şi el creierul să gândească mai repede şi mai limpede. Este bine să bei un pahar cu lapte (parţial) degresat în fiecare zi.

4. Ţelina este un vechi remediu popular pentru scăderea tensiunii arteriale. Compuşii din ţelină scad concentraţia de hormoni ai stresului. O tulpină de ţelină, mâncată înainte de culcare, determină un somn liniştit.

5. Seminţele de floarea-soarelui reprezintă nu doar o sursă bogată în potasiu, ci şi în complexul de vitamine B şi zinc.

6. Orezul brun conţine carbohidraţi cu absorbţie lentă, care pot declanşa eliberarea din organism a serotoninei şi norepinefrinei.

7. Varza este o bună sursă de vitamine antioxidante A, C şi E (care alungă stresul), betacaroten şi seleniu mineral.

8. Usturoiul conţine o substanţă detoxifiantă, numită alicina, care îi dă gustul şi mirosul specific. Puternic antibiotic, alicina are proprietăţi antivirale şi antifungice, precum şi de scădere a colesterolului şi tensiunii şi creşte buna dispoziţie;

9. Avocado conţine fier şi cupru, elemente utile pentru regenerarea globulelor roşii şi prevenirea anemiei – una dintre cel mai des înt^lnite cauze ale stării de oboseală şi ale incapacităţii de a face faţă eficient stresului.

10. Fulgii de ovăz conţin aminoacizi şi carbohidraţi. Se digeră mai lent, fapt care ajută la menţinerea unei bune activităţi a creierului.

11. Ouăle te ajută să dormi mai bine şi acţionează împotriva depresiei. Poţi să consumi ouă fierte sau ochiuri, după preferinţă, pentru că sunt la fel de sănătoase.

Poate mai vrei sa afli si urmatoarele:

loading...

Lasa comentariul tau mai jos: