Surse de vitamine

Surse de vitaminePentru prevenirea bolilor si o sãnãtate generalã bunã este necesar, dacã nu obligatoriu, consumul de vitamine si minerale. Existã mai multe tipuri de vitamine, fiecare dintre ele având beneficiile proprii.Existã douã tipuri de vitamine, si anume cele care sunt solubile în apã (B si C) si care sunt solubile în grãsimi (A, D, E si K). Vitaminele solubile în apã nu pto fi stocate în corp, deci ele trebuiesc sã fie procurate, în fiecare zi, din alimente, iar, în plus, ele pot fi distruse din cauza gãtirii lor.

Vitamina A

Aceastã vitaminã este vitalã pentru a dezvolta un pãr si o piele sãnãtoasã si, totodatã, este un antioxidant natural, care joacã un rol esential în sistemul imunitar al omului. Ea poate fi gãsitã în lapte, unt, brânzã, ouã, carne de pui, rinichi, ficat, uleiuri de peste, macrou, hering, si altele. Beta carotenii reprezintã o alta sursã de vitamina A, deoarece se transformã în aceastã substantã odatã ce întrã în corp. Beta carotenii abundã în fructele si legumele galbene, portocalii si verzi.

Complexul de vitamine B

Complexul de vitamine B contine urmãtorul grup de substante: B1 (tiaminã), B2 (riboflavinã), B3 (acid nicotinic), B6 (piridoxinã), B12 (cobalaminã) si acidul folic. Vitaminele B6 si B12 ajutã corpul sã foloseascã acidul folic si sunt nutrienti vitali pentru mai multe activitãti din organism, cum ar fi repararea celulelor, digestia, producerea de energie si buna functionare a sistemului imunitar. De asemeni, vitamina B12 este necesarã pentru a transforma grãsimile si carbohidratii.
Vitamina B6 se gãseste în majoritatea alimentelor, cum ar fi produse animale, legume precum sparanghel, broccoli, spanac, etc. În plus, corpul necesitã o cantitate relativ micã vitamina B6 si B12, anemiile fiind destul de rare în cazul lor
Amigdalina, sau Vitamina B17 este o substantã nou propusã de cãtre biochimistul american Ernest Krebs, ca vitaminã Substanta din compozitia vitaminei B17 se gãseste în formã naturalã în sâmburele de caisã.

Acidul folic

Principala cauzã de anemie este lipsa acidului folic. Vitaminele B6 si B12 pot ajuta corpul sã foloseascã acidul folic, deci ele sunt consumate, adeseori, pe lângã suplimentele cu folati.

În perioada saricinii, acidul folic este foarte important, deoarece lipsa lui poate duce la dezvoltarea unor conditii foarte grave, cum ar fi spina bifida. Toate femeile sunt sfãtuite sã ia suplimente de acid folic pe perioada sarcinii, dar si înainte de aceasta.
Acidul folic apare în alimente fortificate, cum ar fi în unele tipuri de fãinã albã, cereale, porumb, orez, etc. O portie de un astfel de aliment oferã aproximativ 20% din doza zilnicã recomandatã de acid folic.
Ficatul contine cea mai mare cantitate de acid folic, recomandat fiind consumul al celui din vitã, oaie si porc, alãturi de o varietate mare de legume si fructe. Aceastã vitaminã mai poate fi gãsitã în fasole uscate, suc de portocale proaspãt, rosii, germeni de grãu si, în general, în cerealele integrale.

Vitamina C

Acesta este unul dintre cei mai potenti antioxidanti. Vitamina C este necesarã pentru crestere, dezvoltarea tesutului si eficientizarea sistemului imunitar. Aceastã vitaminã poate fi gãsitã, în mod natural, în anumite fructe, de obicei citricele (portocale, grapefruit, si asa mai departe).
Este bine de stiut cã, o cantitate mare de vitamina C poate provoca ulcere si un disconfort la nivelul stomacului. Asadar, este recomandat sã nu depãsesti doza zilnicã recomandatã, pe care o poti ingera din 2 portocale medii.

 

Poate mai vrei sa afli si urmatoarele:

loading...

Lasa comentariul tau mai jos: